Adresa
Karađorđeva 38
Novi Sad, Srbija
Telefon
+381 63 53 88 68
Želite li iskoristiti dugoročni potencijal društvenih medija, ne možete se fokusirati samo na reklamu svojih proizvoda. Trebate uključiti i taktike i vrste sadržaja koji stvaraju organski (neplaćen) angažman.
Fokusiranje na organski angažman kao temelj vašeg marketinga društvenih mreža:
– proširuje vaš organski doseg, za čije dodatno jačanje možete zatim platiti;
– smanjuje troškove, ako se odlučite platiti za promociju svojih postova;
– utvrđuje uticaj na društvenim mrežama (ukupan broj pratilaca i like/ share aktivnosti na pojedinim postovima);
– potencijalno pretvara prijatelje vaših fanova u pratioce, ako vide da je netko kome veruju angažiran uz vaš post.
Postizanje ove vrste stvarnog angažmana, međutim, uključuje mešavinu strategije i kreativnosti. Izdvojili smo neke od od taktika koje biste trebali razmotriti.
Emotikoni su postali prihvaćen deo našeg online rečnika te su dobar način kojim ćete začiniti svoje objave na društvenim mrežama.
Upotrijebljeni na odgovarajući način, emotikoni će humanizirati vaš brend i pomoći će privući više pažnje vaše objave, čak i pre nego što je osoba uspije pročitati. Jednostavnije rečeno, ubacivanje emotikona u vaše objave dovest će do više pogleda.
Svaki put kad kroz svoj profil komunicirate s drugima, ne samo da gradite svoju online prisutnost – trebate uzeti u obzir da će osobe s kojima komunicirate poželeti kliknuti na vašu stranicu i proveriti vaš profil.
Zato iskoristite sve raspoložive opcije pomoću kojih će vaš profil komunicirati u što većoj meri na način na koji želite:
– ažurirajte naslovnu fotografiju na sadržaj koji privlači pažnju, poput slike proizvoda ili bannera za reklamiranje rasprodaje;
– uključite poveznice koje vode natrag na vaše stranice, u vašu biografiju ili profil;
– strateški postavite tj. pinujte objavu na vrh sadržaja;
– iako ćete biti skloni pinovati objavu o nekom od vaših proizvoda predlažemo da na vrh postavite objave koje su imale dobar odziv, tako da se i dalje prikazuju publici te tako generišu nov angažman.
Hashtagovi u velikoj meri pomažu sistematizaciji na društvenim mrežama. Mudrom upotrebom hastagova lakše ćete se uključiti u diskusije vezane uz vaš brend.
Različite društvene mreže različito tretiraju uporabu hastagova. Istraživanja su pokazala da Twitter postovi s jednim hastagom generišu 21% više angažmana od postova s tri ili više hastaga. Instagram postovi, s druge strane, rezultiraju najvećim angažmanom pri korištenju 11 i više hastagova dok Facebook postovi bolje prolaze bez njihove uporabe.
Do novih ljudi na društvenim mrežama lakše ćete doći ako uskladite svoje postove na društvenim mrežama s relevantnim trendovima. Obratite li pažnju na aktualne vesti, grupe, hashtagove… vidićete da je puno toga što možete uključiti u razgovore.
Meme-i su preuzeli društvene mreže. Reč meme je u upotrebi duže od postojanja interneta i predstavlja način na koji se šire ideje prenošenjem s jedne osobe na drugu. Meme može biti ideja, stih, slika kopirana i modifikovana iznova i iznova. Ovde ne govorimo samo o meme-ima poput Grumpy Cat kakve ste sigurno videli. Reč je o puno širem fenomenu. Način širenja meme-a daje im urođenu viralnost koju firme mogu iskoristiti.
Meme-i ne moraju nužno imati smisla u samom startu – na kraju krajeva, postaju popularni kroz ponavljanje. Međutim, učinkoviti su toliko koliko su kulturno relevantni, jednostavni za ponavljanje te pravilno tempirani.
Slika vredi hiljadu reči. A što ako su na vašoj slici reči? Ne morate puno razmišljati kako biste shvatili da ćete tako povećati aktivnost na svojim sadržajima. Zato i objavljivanje izreka / citata u slikovnom obliku može biti učinkovita taktika.
Kada citiramo dobro poznate izreke, u određenoj meri preuzimamo dio verodostojnosti njihovih autora. Stoga potražite citate koje dolaze od ljudi koje vaša ciljna publika ceni i voli, te ih uz malo dizajnerskih alata učinite vizualno atraktivnijima.
Jeste li već videli objavu na npr. Facebooku na kojoj ste se angažovali nakon razmišljanja „ovo je baš poput mene“ ili „znam nekog takvog?“
To je zato jer vam se obraća kao pojedincu, dok se u isto vreme odnosi na mnoge.
Ako se publika može prepoznati u vašoj objavi, prirodno je da će biti sklonija prepoznati se na njoj. Napravljene na pravi način, ovakve objave „poguraće“ ljude da na njima označe svoje prijatelje.
Razmislite o korišćenju ove strategije za podsticanje publike da:
– označe nekoga u pozitivnom smislu: „Označi prijatelja s kojim bi želio otići na luksuzni odmor.“
– isprovociraju nekog na akciju: „Označi 3 prijatelja koja će prihvatiti ledeni izazov.“
– se našale s prijateljem: „Označi prijatelja koji najglasnije hrče.“
Ne samo da ovakve objave donose komentare; svaki komentar koji uključuje označenog prijatelja dovodi i njega (najmanje jednom) na vašu objavu.
Nagradne igre u pravilu rezultiraju značajnijim angažmanom jer traže od svoje publike relativno malo aktivnosti za mogućnost osvajanja neke nagrade.
Što je jača/bogatija vaša nagrada, više koraka će ljudi biti spremni napraviti za mogućnost da je osvoje. Igre možete pokrenuti direktno na društvenim mrežama ili pomoću aplikacija.
Kvizovi odlično funkcionišu na društvenim mrežama, pod uslovom da isprovocirate učesnike da javno pokažu svoj rezultat.
Da bi vam to uspelo, trebate napraviti kviz koji će reći učesnicima nešto o njima samim ili prikazati koliko puno znaju o nekoj temi. Tada će rezultat poželeti podeliti s drugima. Na internetu možete pronaći jednostavne besplatne alate za pripremu interaktivnih sadržaja koji će vam pomoći u izradi kviza.
Medijski sadržaj između slike i videa, GIF ćete susresti svuda. Uključite GIF-ove u svoju strategiju društvenih mreža i dajte svojoj publici razlog za osmeh.
Delotvoran marketing društvenih mreža treba uključivati obnavljanje sadržaja, raspoređivanje objava povezanih s proizvodima i automatizaciju gde god je moguća.
No, za najbolji rezultat na društvenim mrežama potrebno je više od pukog prikazivanja svog brenda.
Zbog toga što mnogi brendovi koriste društvene mreže kao govornicu za promociju svojih proizvoda, isplati se biti jedan od onih koji grade pravu vezu sa svojom publikom.